Door: Niels Kramer - Foto's: Ronald Oldenburger- 22 februari 2017 10:16

Trainingskamp WKE '16 Zat 1 in Marbella

Voor het vierde jaar op rij zocht een gedeelte van WKE Zaterdag 1 in de winterstop de Spaanse zon op. Om 1:00 uur werd er vrijdagnacht verzameld in de kantine van WKE om vanaf daar met taxi Knecht naar Schiphol te gaan. We waren dit jaar met 16 personen. toen om 1:25 uur ook trainer Orlando Uitenwerf aan kwam zetten werd er koers gezet richting Amsterdam. Na een paar rookpauzes kwamen we rond een uur of vier daar aan. Nadat we hadden ingecheckt zochten de meesten gelijk de bar op om een alcoholische versnapering te nemen. Om 6:50 uur vlogen we met Transavia naar Malaga waar we 3 uurtjes later aankwamen. Jos Langeland van Hestia stond ons daar al op te wachten en per bus vertrokken we naar Marbella. Daar aangekomen moesten we wachten tot onze kamers beschikbaar waren. we zochten daarom maar even met z'n allen de Burger King op. Nadat de kamerindeling was gedaan gingen een aantal even slapen en een aantal liepen wat rond in de stad. Voor het hele weekend stond er alleen op zaterdagmiddag een wedstrijd van 60 minuten op het programma, voor de rest mochten de mannen zelf weten wat ze gingen doen. Vrijdagavond gingen we met z'n allen eten bij Hestia en daarna werd er genoten van het Spaanse nachtleven. De meesten zochten rond 3:00 uur hun hotelkamer op, maar een enkeling hield het zelfs vol tot 8:00 uur in de morgen.

De tweede dag zat er een klein gedeelte om 12:00 uur bij het ontbijt en een aantal lagen nog in diepe rust. Aan het einde van de middag stond er een wedstrijd tegen de veteranen van Pena Los Compadres op het programma. Robin Bakker schoot gelukkig nog wel de eretreffer binnen voor ons, maar de Spanjaarden tikten ons compleet van de mat. Daarom doen we ook maar geen uitspraken over de uitslag. Deze uitslag was echter alweer snel vergeten want we doken opnieuw het Spaanse nachtleven in. Na een fantastische avond en nacht was het rond 6 uur tijd om met een hoop gezang en geschreeuw de hotelkamers op te zoeken. Een enkeling stond voor dichte deur en werd door de beveiliger naar de goede kamer gebracht.

De zondagmiddag hebben de meesten doorgebracht in een zonnig Puerto Banus. Met zo'n 23 graden was het daar heerlijk terrasweer en daar werd ook gretig gebruik van gemaakt. Aan het einde van de middag werd er op de hotelkamers wat gedronken en maakten we ons klaar voor de laatste avond en nacht in Marbella. De avond kwam langzaam op gang, want de vermoeidheid had toegeslagen bij een groot gedeelte. Maar toen bij Hestia de Nederlandstalige hits door de boxen knalden kwam iedereen weer tot leven. Rond 23:30 uur kwam Tony de eigenaar van Babylon ons op halen om daar een karaokeavond te houden. We hebben daar nog tot een uur of 3 gezeten en daarna de kamers opgezocht. Toen Jaap Joling daar aan kwam bleek zijn kamer door een aantal helemaal overhoop te zijn gezet. Na veel gelach en geschreeuw kwamen de hockeydames boos de gang op om te vragen of het wat rustiger mocht. Ze hadden blijkbaar al 2 nachten weinig nachtrust gehad door ons. Nadat de beveiliger er ook bij kwam hebben we maar onze kamers opgezocht en zijn we gaan slapen.

De maandag was een lange vermoeiende dag want om 12:00 uur moesten we uitchecken bij het hotel. Er werd die middag door een groepje een winkelcentrum bezocht en een gedeelte zocht het oude centrum van Marbella op. Om 16:00 uur kregen we bij Hestia frikadellen, hamburgers en patat te eten en daarna vertrokken we per bus naar het vliegveld in Malaga. Na een vlucht  van 3 uur en een taxi rit van 2 uur kwamen we uiteindelijk halverwege de nacht weer thuis aan.

Het was een super weekend. Op naar de 5e keer.